Menu

Veelgestelde vragen

Levering

Wat is de leveringstermijn?
arrow

De leveringstermijn is afhankelijk van verschillende factoren:

  • Beschikbare voorraad
  • Betaalmethode
  • Leveringsmethode op basis van de omvang van het product
  • Locatie van je dichtstbijzijnde Sleepworld winkel

Compacte pakketten (kussens, bedtextiel… )

Wanneer het artikel op voorraad is, wordt het tijdens werkdagen binnen de 48u verzonden. Voor artikelen die niet onmiddellijk op voorraad zijn, wordt op de productpagina online en in de bestelbevestiging de geschatte leveringstermijn vermeld. Zodra jouw pakket bij ons vertrekt, krijg je per email een verzendbevestiging met een track and trace link om de leveringsstatus van jouw pakket te volgen.

Grotere producten (matrassen, boxsprings… )

Voor grotere artikelen die via de eigen leveringsdienst of logistieke partner worden geleverd geldt:

  • Producten op stock: 1 à 2 weken na de ontvangst van de bestelling.
  • Producten op bestelling: de leveringstermijn staat vermeld op de productpagina online en in de bestelbevestiging

Waar kan ik mijn pakket laten leveren?
arrow

Levering thuis of op je werk

Voor compacte nationale zendingen werken wij samen met bpost. Dat wil zeggen dat we overdag leveren tussen 8u en 17u. Grotere leveringen zoals matrassen, boxsprings… worden verzorgd door onze eigen leveringsdienst of logistieke partner. Je wordt op voorhand ingelicht over de leveringsdatum.

Neem contact op met een Sleepworld winkel in de buurt

Je kan jouw bestelling ook afhalen in een van onze Sleepworld winkels. Neem zo snel mogelijk contact op met de webshop op 09/258.24.00 of via mail [email protected] om de beschikbaarheid te garanderen.

Wat met mijn oude matras?
arrow

Het is mogelijk om je oude matras te laten ophalen wanneer je een nieuwe besteld. Voor online bestellingen wordt hier steeds een kost van 25€ voor in rekening gebracht. Je kan dit aanklikken bij de checkout of aanvragen via de chatfunctie, via mail bij [email protected] of telefonisch via +32 (0) 9 258 24 00.

Retour

Hoe retourneer ik een artikel?
arrow

Ben je toch van idee veranderd? Dan heb je 14 dagen om je aangekocht product te retourneren. Dit kan in de winkel of via bpost. Zorg er altijd voor dat het product niet beschadigd is en in zijn oorspronkelijke verpakking zit.

Retour via de winkel

In de winkels worden retourartikelen niet cash terugbetaald. De terugbetaling wordt verder opgevolgd door de webshop en gebeurt steeds via de rekening van de bestelling. Wij storten dit binnen veertien dagen na ontbinding van de aankoop het bedrag op je rekening.

  1. Ga naar een dichtstbijzijnde sleepworld winkel.
  2. Retourartikelen worden niet cash terug betaald. Het terug te betalen bedrag wordt binnen 14 dagen na het ontbinden van de aankoop teruggestort. Dit gebeurt op de rekening waarmee je de aankoop deed.
  3. De terugbetaling wordt verder opgevolgd door de webshop.

Retour via bpost

  1. Neem contact op met onze webshop via 09/258.24.00 of via mail [email protected]. Vermeld zeker het nummer van je aankoop in je e-mail.
  2. Je ontvangt een retourlabel via mail. Hiervoor wordt €5 verrekend.
  3. Plak het retourlabel op je pakket en breng het pakket naar een bpost postpunt.
  4. Nadat we je retour ontvangen hebben, sturen we een bevestiging van terugbetaling. Het terug te betalen bedrag wordt binnen 14 dagen na ontbinding van de aankoop op je rekening gestort.

Is jouw online bestelling bezorgd door de Sleepworld leveringsdienst?

Wij halen het product zo spoedig mogelijk bij je op. Dit werkt als volgt: Bel onze customer service op 09/258.24.00. Zorg dat je jouw factuur bij de hand hebt. Samen met jou doorloopt onze medewerker de retourprocedure.

Op het afgesproken moment halen wij het product bij je op. Je ontvangt het totale aankoopbedrag retour. Wij storten dit binnen veertien dagen na ontbinding van de aankoop op je rekening.

Kan ik mijn bestelling gratis retour zenden?

Retour via een Sleepworld winkel is GRATIS. Neem je factuur en artikel mee. Wil je via bpost naar onze webshop retourneren? Dan betaal je €5.

Ik heb mijn retour teruggezonden. Wat nu?

Nadat we je retour ontvangen hebben, duurt het ongeveer één tot twee weken om alles te verwerken en je terug te betalen.

Kan ik een oude matras meegeven bij de levering van een nieuwe?
arrow

Wanneer je nieuwe matras geleverd wordt door onze eigen leverdienst, nemen we je oude matras mee. Je kan deze optie tijdens je aankoop selecteren.

Voor het meenemen van de oude matrassen en het recycleren van het verpakkingsmateriaal rekenen we een ecocharge van €6,7 aan.

Bij matrassen die in een doos zitten en via koerier geleverd worden (Sleepy, Original, Prince, Relaxan, Sleepy Uni, EasySleep One etc.), is er een meerkost van €25 voor het meenemen van je oude matras.

Betaling

Kan ik een boxspring kopen zonder matras of zonder hoofdbord.
arrow

Je kan een boxspring kopen zonder matras en zonder hoofdbord.

Voorlopig bieden we online enkel sets aan. Ga daarom zeker eens langs in één van onze winkels en laat je adviseren voor een slaapoplossing op maat. In de winkels helpen onze slaapadviseurs je met het samenstellen van je boxspring en kies je zelf de matras, het hoofdbord, voetbord, kleur, stof en de pootjes.

Zijn de prijzen online hetzelfde als in de winkels?
arrow

Ja, de winkels volgen de prijzen van onze webshop.

Hoe werkt het 120 nachten proefslapen?
arrow

Sommige matrassen kunnen 120 nachten thuis getest worden. Als je binnen die tijd niet tevreden bent, worden ze door onze diensten opgehaald. De matras zelf moet wel in onberispelijke staat zijn (geen zweet-, urine-, bloedvlekken etc.). Gebruik dus zeker een matrasbeschermer.

Kan ik op afbetaling betalen?
arrow

In onze winkels kan je op afbetaling (aan 0%) betalen. Breng zeker twee loonfiches en je identiteitskaart mee.

Betalen via afbetaling kan vanaf een minimumbedrag van €1000.

Factuur nodig?
arrow

Indien u een factuur van uw bestelling wenst gelieve hiervoor [email protected] te contacteren na de levering.

Welke betaalmethodes zijn er op de webshop?
arrow

Je kan op volgende manieren betalen:

  • Bancontact
  • Ideal
  • Mastercard
  • Visa
  • Klarna
  • Ecocheques
  • Belfius Pay
  • KBC Payment
  • overschrijving

Omruilen en garantie

Kan ik mijn aankoop omruilen?
arrow

Helaas is het niet mogelijk om je aankoop direct om te ruilen. Als je een ander artikel wilt, kun je de oorspronkelijke bestelling retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen voor het gewenste product. Dit zorgt ervoor dat je altijd een correcte bestelling en retour hebt.

Proefslapen en omruilgarantie
arrow

Na zorgvuldig informeren, testen en kiezen, blijkt je gekozen matras na aankoop toch te zacht of net niet hard genoeg. Bij Sleepworld vinden we dat iedereen een matras verdient die perfect bij zijn of haar lichaam past. Neem zeker contact op met onze klantendienst via 09/258.24.00 of [email protected] en wij gaan samen op zoek naar een geschikte oplossing.

Bij een deel van onze matrassen geniet je van een proefslaapgarantie. Als blijkt dat je niet de juiste keuze hebt gemaakt, kun je de matras binnen een bepaalde periode omruilen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

  • 120 dagen omruilgarantie is geldig voor bepaalde matrassen van de merken Technogel, Sanamed, Sleepy, en de SwissSleep 2000-reeks
  • Tempur geeft je een omruilgarantie van 90 dagen.
  • De testperiode van de Insider topper van een Sanagel Insider is zelfs nog langer. Na aankoop van deze matras, heb je 365 dagen tijd om de insider om te ruilen!
  • Een gestoffeerde matras komt niet in aanmerking voor omruilgarantie.

Ik kocht een matras waarvan de kern geruild kan worden. Hoe werkt dit?
arrow

Als je binnen bepaalde tijd toch niet tevreden bent van je matras, kan van sommige matrassen de kern omgeruild worden.

Wens je een andere stevigheid, neem dan contact op met onze klantendienst via [email protected] of telefonisch 09 258 24 00 keuze #3. Let wel op dat er een servicekost van €69 aangerekend wordt.